Siirry sisältöön
Tutkimus ja kehitys

Centrian messukalenteri 2024 näyttää vilkkaalta

Yritykset haluavat panostaa messuihin myös haastavampina aikoina.

Nainen istuu messuhallissa
Katariina Heikkilä Elmia Subcontractor 2023 -messuilla Jönköpingissä. Kuva: Hanna Ekdahl.

Centrian messu- ja tapahtumapalveluiden messukalenteri 2024 näyttää vilkkaalta, sillä sitä täydentävät parillisina vuosina järjestettävät messutapahtumat. Tällaisia tapahtumia ovat muun muassa keväällä Tampereella järjestettävä metalliteollisuuden tapahtuma Konepaja-messut ja Oulussa järjestettävä teollisuusalan messutapahtuma Pohjoinen Teollisuus sekä syksyllä Ruotsissa järjestettävät hyötyajoneuvomessut Elmia Lastbil ja rakennus- ja talotekniikan messutapahtuma Finnbuild Helsingissä.

Ensi vuoden kalenterissa uusin tulokas on toukokuussa Saksassa järjestettävä ilmailu- ja avaruusteollisuuden messutapahtuma ILA Berlin. Centrian messu- ja tapahtumapalvelut ottaa vastaan ehdotuksia uusista messutapahtumista asiakkailtaan, ja usein messutapahtuma saa jatkoa onnistuneen kokeilun jälkeen. Tällaisia tapahtumia ensi vuonna ovat toukokuussa Turussa järjestettävä meriteollisuuden ja merenkulun messutapahtuma Navigate sekä lokakuussa järjestettävä LVI- ja ympäristötekniikan tapahtuma VVS-Dagene Norjassa. Tutut vakiotapahtumat, kuten Hannover Messe, Alihankinta ja Elmia Subcontractor löytyvät myös ensi vuoden messutarjonnasta.

– Kovin patouma on helpottamassa koronan jälkeen, mutta messuvuodesta 2024 on silti tulossa vilkas johtuen juuri näistä parillisten vuosien tapahtumista. Lisäksi ensi vuonna järjestetään paljon pienempiä messutapahtumia, kuten Navigate ja VVS-Dagene, kertoo Centrian messu- ja tapahtumapalveluiden messupäällikkö Katariina Heikkilä.

Vallitseva maailmantilanne näyttäytyy myös messumaailmassa, mutta tunnelin päässä on aina valoa.

– Näyttää siltä, että markkinoiden haasteista huolimatta yritykset panostavat edelleen messuihin. Tämä on hyvä asia, sillä yleensä nousukauden alussa vahvoilla ovat nimenomaan yritykset, jotka eivät ole unohtaneet markkinointia missään vaiheessa, toteaa Heikkilä.

Lisätietoja

Katariina Heikkilä

Messupäällikkö


Johanna Ojala

Messupäällikkö