Siirry sisältöön
Ajankohtaista opiskelijoille, Uutiset

Centria-ammattikorkeakoulu uudistaa verkkosivustoaan – ensimmäisenä julkaistaan koulutussivut

Centria-ammattikorkeakoulun syksyllä 2021 aloitettu brändiuudistus on päässyt toteutusvaiheeseen. Edellisen kerran Centrian brändiä on uudistettu noin kymmenen vuotta sitten nimenvaihdoksen yhteydessä, kun Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulusta tuli Centria-ammattikorkeakoulu.

− Nyt toteutetun uudistuksen tavoitteena oli nykyaikaistaa Centrian visuaalista ilmettä sekä äänensävyä eli tapaa, jolla kerromme Centriasta, kuvailee Centrian viestintä- ja tietopalvelupäällikkö Marjo Pekola.

− Samassa yhteydessä myös parhaillaan remontin alla oleva verkkosivustomme saa uuden ilmeen. Uusi verkkosivusto tullaan julkaisemaan kokonaisuudessaan huhtikuussa, mutta jo ennen kevään toista yhteishakua julkaistaan kampanjasivusto, joka noudattelee uutta brändi-ilmettä.

Visuaalisesta ilmeestä, logosta ja bränditarinan sekä äänensävyn toteutuksesta vastaa vaasalainen markkinointitoimisto Kind Company yhteistyössä Centrian asiantuntijoista koostuvan työryhmän ja viestintäpalveluiden kanssa.

− Centrian brändiuudistuksen parissa työskentely oli innostava projekti, toteaa Kind Companyn asiakkuuspäällikkö Andy Prinkkilä.

− Koko Centrian työryhmä oli aktiivisesti mukana kehittämisprojektissa, ja oli ilo huomata, miten työn taustalla ei ollut vain puhetta, vaan brändi rakentuu korkeakoulun konkreettiseen tekemiseen. Olemmekin lopputulokseen varsin tyytyväisiä ja odotamme innolla näkevämme sitä sovellettavan eri paikoissa.

Uudistettu brändi on Centrian markkinointiviestinnän kulmakivi, jonka avulla luodaan mielikuvia kansainvälisestä, opiskelijoistaan välittävästä korkeakoulusta, jossa on hyvinvoiva henkilöstö ja vahvaa TKI-osaamista.

Uudistuksen jälkeen Centrian visuaalinen ilme on raikas, keveä ja moderni. Kolmeen osaan jaettu C-kirjain symboloi kolmea kampusta, kaupunkia ja maakuntaa. Uusi punainen pääväri on edeltävää punaista hieman pehmeämpi, ja se on saanut rinnalleen lisävärejä, joita tullaan käyttämään erityisesti verkkosivuilla.  

Logo ja uusi ilme päivitetään vähitellen kampusten opasteisiin, Centrian digitaalisiin kanaviin ja tuotteisiin sekä yhteistyökumppaneille. Siirtymäaikana on nähtävissä sekä uutta että vanhaa ilmettä. Brändiohjeisto tullaan päivittämään tuleville verkkosivuille, joista se on yhteistyökumppaneiden ja median helposti löydettävissä.

Lisätietoja:

Marjo Pekola

Viestintä- ja tietopalveluiden päällikkö

+358447250062

Kokkola