Siirry sisältöön
Tapahtumat, Tutkimus ja kehitys

Miksi kunnan tai kaupungin kannattaa tehdä KGD-sitoumus?

Keskustelu- ja verkostoitumistilaisuus Keski-Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjanmaan kunta- ja kaupunkitoimijoille sekä maakuntaliitoille

2.9.2026 klo 12:30 – 13:30

Teams

Järjestämme yhteisen keskustelutilaisuuden Keski-Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjamaan kuntien ja kaupunkien ja maakuntaliittojen edustajille:

Ke 2.9.2026 klo 12.30-13.30
Teams

Tilaisuudessa kuullaan käytännön kokemuksia jo sitoumuksen tehneiltä toimijoilta, muun muassa Utajärven kunnalta sekä Kokkolan kaupungilta. Lisäksi keskustellaan siitä, miksi Kiertotalouden Green Deal -sitoumus kannattaa nähdä strategisena työkaluna esimerkiksi kestävyyden, resurssiviisauden ja hankintojen kehittämisessä. Tilaisuudessa on myös hyvin varattu aikaa verkostoitumiselle.

Alustava ohjelma:

12.30-12.35 Aloitus ja alustus aiheeseen, Hanna Tölli ja Jenni Silvola

12.35-12.50 Utajärven kunnan puheenvuoro, kunnanjohtaja Anne Sormunen

12.50-13.00 Kokkolan kaupungin puheenvuoro

13-13.30 Vapaamuotoista verkostoitumista ja ajatustenvaihtoa KGD:stä yli kunta- ja maakuntarajojen

Lisätietoja ja ilmoittautuminen: hanna.tolli@centria.fi / jenni.silvola@kokkola.fi

Tervetuloa!

Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä hankkeet:
Keski-Pohjanmaan vastuullisuuskumppanit ja Kiertokumppanit.

Keski-Pohjanmaan vastuullisuuskumppanit -hankkeen päätoteuttaja on Kokkolanseudun Kehitys Oy (KOSEK), osatoteuttajia ovat Centria-ammattikorkeakoulu, Kokkolan kaupunki ja YritysKannus Oy. Hanketta rahoittavat päärahoittajana Keski-Pohjanmaan Liitto (Euroopan aluekehitys rahasto, EAKR) sekä Keski-Pohjanmaan kunnat Kokkola, Perho ja Kannus.

Kiertokumppanit on Euroopan Unionin osarahoittama hanke, jota toteuttava Centria-ammattikorkeakoulu, Utajärven Yrityspuisto ja Limingan kunta. Hankkeen päärahoittajana on Pohjois-Pohjanmaan Liitto (Euroopan aluekehitys rahasto, EAKR).