Miksi kunnan tai kaupungin kannattaa tehdä KGD-sitoumus?
Keskustelu- ja verkostoitumistilaisuus Keski-Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjanmaan kunta- ja kaupunkitoimijoille sekä maakuntaliitoille
2.9.2026 klo 12:30 – 13:30
Teams
Järjestämme yhteisen keskustelutilaisuuden Keski-Pohjanmaan ja Pohjois-Pohjamaan kuntien ja kaupunkien ja maakuntaliittojen edustajille:
Ke 2.9.2026 klo 12.30-13.30
Teams
Tilaisuudessa kuullaan käytännön kokemuksia jo sitoumuksen tehneiltä toimijoilta, muun muassa Utajärven kunnalta sekä Kokkolan kaupungilta. Lisäksi keskustellaan siitä, miksi Kiertotalouden Green Deal -sitoumus kannattaa nähdä strategisena työkaluna esimerkiksi kestävyyden, resurssiviisauden ja hankintojen kehittämisessä. Tilaisuudessa on myös hyvin varattu aikaa verkostoitumiselle.
Alustava ohjelma:
12.30-12.35 Aloitus ja alustus aiheeseen, Hanna Tölli ja Jenni Silvola
12.35-12.50 Utajärven kunnan puheenvuoro, kunnanjohtaja Anne Sormunen
12.50-13.00 Kokkolan kaupungin puheenvuoro
13-13.30 Vapaamuotoista verkostoitumista ja ajatustenvaihtoa KGD:stä yli kunta- ja maakuntarajojen
Lisätietoja ja ilmoittautuminen: hanna.tolli@centria.fi / jenni.silvola@kokkola.fi
Tervetuloa!
Tilaisuuden järjestävät yhteistyössä hankkeet:
Keski-Pohjanmaan vastuullisuuskumppanit ja Kiertokumppanit.
Keski-Pohjanmaan vastuullisuuskumppanit -hankkeen päätoteuttaja on Kokkolanseudun Kehitys Oy (KOSEK), osatoteuttajia ovat Centria-ammattikorkeakoulu, Kokkolan kaupunki ja YritysKannus Oy. Hanketta rahoittavat päärahoittajana Keski-Pohjanmaan Liitto (Euroopan aluekehitys rahasto, EAKR) sekä Keski-Pohjanmaan kunnat Kokkola, Perho ja Kannus.
Kiertokumppanit on Euroopan Unionin osarahoittama hanke, jota toteuttava Centria-ammattikorkeakoulu, Utajärven Yrityspuisto ja Limingan kunta. Hankkeen päärahoittajana on Pohjois-Pohjanmaan Liitto (Euroopan aluekehitys rahasto, EAKR).