Siirry sisältöön

Uutiset

Opiskelijoiden tyytyväisyys korkealla tasolla valtakunnallisessa opiskelijatyytyväisyyskyselyssä

Valtakunnallisen opiskelijatyytyväisyyskyselyn (AVOP) tulokset vuodelta 2025 on julkaistu. Valtakunnallisesti AMK-tutkintoon valmistuneiden tyytyväisyys opintoihin parani voimakkaasti. Centriasta valmistuneiden opiskelijoiden tyytyväisyys on myös edelleen korkealla tasolla. Ylemmän korkeakoulutukinnon (YAMK) vertailussa Centria palasi ykkössijalle valmistuvien YAMK-opiskelijoiden palautteessa.


Kpedu ja Centria solmivat yhteistyösopimuksen 27.1. – työelämä- ja opiskelijalähtöisyys keskeisellä sijalla

Keski-Pohjanmaan koulutusyhtymä ja Centria-ammattikorkeakoulu ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka allekirjoitettiin 27.1. Tämänhetkistä yhteistyötä entisestään syventävällä ja laajentavalla yhteistyöllä Kpedu ja Centria haluavat vastata alueen elinkeino- ja työelämän osaamistarpeisiin entistäkin paremmin. Tämä yhteistyösopimus edistää osaltaan osaavan työvoiman saatavuuden turvaamista alueella jatkossakin.


Centrian konserttikeväässä monipuolinen musiikkitarjonta

Centrian musiikin koulutus tarjoaa tänäkin keväänä monipuolisen konserttikattauksen. Konserttisarja soi yhteensä 26 produktion voimin, joista suurin osa soitetaan Musiikkikeskus Snellmanin Fordell-salissa. Edellisten vuosien tapaan konsertteihin on muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta vapaa pääsy. Konserteissa esiintyvät Centrian kansanmusiikin, rytmimusiikin ja klassisen musiikin opiskelijat ja opettajat.


Uraseurantakyselyn mukaan Centriasta valmistuneet ovat tyytyväisiä tutkintoonsa ja työllistyvät koulutustaan vastaaviin tehtäviin  

Ammattikorkeakoulujen valtakunnallinen uraseurantakysely toteutetaan vuosittain viisi vuotta sitten AMK- ja YAMK-tutkinnon suorittaneille. Vuoden 2025 kysely osoittaa, että Centria-ammattikorkeakoulusta vuonna 2020 valmistuneet työllistyvät hyvin omalle alalleen ja ovat tyytyväisiä tutkintoonsa. Centriassa YAMK-tutkinnon suorittaneet nousivat kärkisijoille useammassa kyselyn osa-alueessa.


Optima vahvistaa yhteistyötään Centria-ammattikorkeakoulun kanssa

Optima-kuntayhtymä toimii systemaattisesti parantaakseen ammatillisen koulutuksen vaikuttavuutta ja laatua sekä mahdollistaakseen kehittyneemmän vuoropuhelun eri koulutuksen järjestäjien sekä alueen työ- ja elinkeinoelämän välillä. Syksyn 2025 aikana Optima on yhdessä Centria-ammattikorkeakoulun kanssa laatinut strategisen yhteistyösopimuksen.


Centria-ammattikorkeakoulusta valmistuneita elo-joulukuussa 2025  

Centria-ammattikorkeakoulusta valmistui 1.8.- 31.12.2025 välisenä aikana 285 opiskelijaa. AMK-tutkinnosta valmistui 231 ja YAMK-tutkinnosta 54 opiskelijaa. 46 valmistunutta ei halunnut nimeään julkaistavan. Onnittelemme lämpimästi kaikkia valmistuneita!